FANDOM

Sonia Draga (ur. 31 października 1967) – właścicielka, prezeska oraz redaktor naczelna wydawnictwa Sonia Draga. Z wykształcenia ekonomistka po Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Biografia

Działalnością wydawniczą zajmuje się od 2000 roku, wcześniej przez dziesięć lat jej firma specjalizowała się w imporcie i dystrybucji samochodowego sprzętu audio. Pierwszą książką, jaka ukazała się jej nakładem, było „Stereo w twoim samochodzie”. Od 2002 roku działalność wydawnicza nabrała rozpędu, a od 2005 roku stanowi główną działalność firmy. Obecnie jest członkiem Rady Polskiej Izby Książki i przewodniczącą Sekcji Wydawców Beletrystycznych PIK. Zasiada także w Radzie Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach. W Telewizji Katowice prowadzi program „Śląskie czyta”. Uhonorowana tytułem jednej z najbardziej wpływowych kobiet województwa śląskiego", znalazła się na liście 100 Ambasadorów Przedsiębiorczości Kobiet 2013. We wrześniu 2007 roku ukazała się książka „Meksyk. Kraj kontrastów” ze zdjęciami jej autorstwa i tekstem Łukasza Gołębiewskiego.

W listopadzie 2009 roku wydała album ze swoimi zdjęciami „Świat w moim obiektywie”, a jesienią 2010 roku książkę podróżniczą jej autorstwa „RPA – kraj niespodzianek”. Ma syna, studenta informatyki. Zainteresowania: nauka języków obcych (angielski, francuski, włoski, hiszpański), literatura, muzyka, film, podróże, fotografia.

Zobacz też